9 ماده غذايي چربي‌سوز

نويسنده وب

-------------لیست خوانندگان-------------

امکانات وب

    ورود اعضا:

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 27
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 27
    بازدید ماه : 470
    بازدید کل : 114021
    تعداد مطالب : 580
    تعداد نظرات : 176
    تعداد آنلاین : 1

    تاریخ تاسیس:1391/11/10

    خبرنامه


    با نوشتن ایمیل خود در کادر زیر و فشردن دکمه ثبت ، جدیدترین مطالب سایت را در ایمیل خود دریافت نمایید

    خبرنامه

    ایمیل خود را وارد نمایید


تبلیغات سایت

       
       
       
       

نویسنده : امیررضاآزادگان
9 ماده غذايي چربي‌سوز

دسته: ,,
ساعت ارسال:11:6
دیدگاه ها:

 

9 ماده غذايي چربي‌سوز

 

اگر نمي‌خواهيد رژيم بگيريد اما دوست داريد وزن كم كنيد مي‌توانيد اين 9 ماده غذايي را خريداري و يخچال‌تان را با آن پر كنيد. اما فراموش نكنيد اينها مواد غذايي جادويي لاغركننده نيستند بلكه مي‌توانيد آنها را جايگزين ساير مواد غذايي روزانه‌تان كنيد تا كالري كمتري دريافت كنيد و وزنتان را پايين بياوريد. اگر مي‌خواهيد سريع و راحت وزن كم كنيد، اين فهرست غذايي كمك‌كننده است.

 

 

1. آب

آب به طور طبيعي جلوي گرسنگي را مي‌گيرد. تحقيقات فراواني نشان داده نوشيدن آب فراوان به كاهش سريع‌تر وزنتان كمك مي‌كند. طبق بررسي‌هاي محققان آلماني با خوردن روزانه 481 گرم آب، متابوليسم بدن 30 درصد افزايش مي‌يابد. در ضمن نوشيدن آب جلوي گرسنگي را هم مي‌گيرد و تا حدي سيركننده است.

 

2. چاي سبز

به جاي اينكه معتاد به مصرف چاي سياه و قهوه به دليل كافئين بالا شويد، چاي سبز بنوشيد. تحقيقات نشان داده است، مصرف چاي سبز متابوليسم بدن را افزايش مي‌دهد و به كاهش وزن كمك مي‌كند. اين نوشيدني پرفايده خواص ضدسرطاني دارد و جلوي ناراحتي‌هاي قلبي‌- عروقي را مي‌گيرد.

 

3. سالاد روز

خوردن سالاد و سبزيجات قبل از غذا، روشي بسيار سالم و لذت‌بخش براي كنترل اشتها و كاهش وزن است.

 

4. شير

تحقيقات اخير پژوهشگران نشان داده كلسيم به كاهش وزن كمك مي‌كند. البته هنگام خريد لبنيات بايد اين نكته را مدنظر بگيريد كه لبنيات كم‌چرب تهيه كنيد.

 

5. سوپ

سوپ، پيش‌غذا يا عصرانه خوبي است. طبق بررسي‌هاي پژوهشگران دانشگاه penn state افرادي كه به عنوان پيش‌غذا سوپ مي‌خورند 100 كالري كمتر در روز مصرف مي‌كنند و وزن كم مي‌كنند.

 

6. غلات كامل

متخصصان توصيه مي‌كنند به جاي نان سفيد و برنج سفيد، فيبر بيشتري مصرف كنيد و غلات كامل را در برنامه غذايي خود بگنجانيد. غلات كامل احساس سيري را القا مي‌كنند. در حالي كه غلات تصفيه‌شده حاوي قند بوده و گرسنه مي‌كنند. غلات كامل متابوليسم را بهبود مي‌بخشد و زمان هضم و جذب مواد غذايي را افزايش مي‌دهند.

 

7. گوشت مرغ

تحقيقات فراواني نشان داده است مصرف پروتئين بالا مي‌تواند به كاهش چربي و افزايش بافت ماهيچه‌اي كمك كند. مصرف 85 گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوي 120 كالري، 26 گرم پروتئين و يك گرم چربي است.

 

8. ميوه و سبزيجات تازه

فيبرهاي محلول و غيرمحلول در كنار مصرف آب، مي‌تواند به سوختن چربي‌ها كمك كند.

 

9. گريپ فروت

تمامي منابع ويتامين C مي‌تواند ميزان ترشح انسولين را كاهش دهد و سبب كاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف مي‌كنيد در رابطه با مصرف همزمان آن با مركبات با پزشك خود مشورت كنيد زيرا گاهي اين مواد بر هم تاثير مضر مي‌گذارند.

نویسنده : امیررضاآزادگان
لاغری سریع

دسته: ,,
ساعت ارسال:11:2
دیدگاه ها:

 

لاغری سریع

لاغری سریع

 

معمولا هنگامی که رژیم های لاغری می گیریم دوست داریم که هر چه سریعتر وزنمان کم شود و به تناسب اندام ایده ال برسیم.

لاغری سریع با کلسیم         

افزایش مقدار کلسیم دریافتی به شکلی باورنکردنی به کاهش توده چربی شما کمک خواهد کرد. برای این کار نیازی نیست صبح تا شب پاکت شیر دست تان باشد مواد غذایی دیگری هم هستند که می توانید کلسیم دریافتی خود را با خوردن آن ها افزایش دهید.

 

دل تان می خواهد چربی آب کنید؟ چند راه برای این کار و لاغری سریع وجود دارد؛ کم خوردن، ورزش کردن و خوردن برخی غذاهای خاص. در میان مواد غذایی که به چربی سوزی کمک می کنند، کلسیم جایگاه ویژه ای دارد و باعث لاغری سریع می شود. لبنیات غنی از کلسیم هستند و هر چه فشرده تر باشند، میزان کلسیم آن ها بیشتر است. مثلا کلسیم ماست از شیر بیشتر است اما بسیاری از مردم نمی توانند به حد لزوم لبنیات بخورند. منابع کلسیم دیگری هم در دسترس هستند که می توانند جایگزین لبنیات شوند. دریافت روزانه یک گرم کلسیم برای بدن شما مطلوب خواهد بود اگر بتوانید روزانه ۳ وعده لبنیات بخورید(شیر، پنیر، ماست، دوغ یا کشک) اگر از منابع دیگر کلسیم هم که ما معرفی می کنیم استفاده کنید به شکل قابل توجهی وزن کم خواهید کرد.

 

● لوبیا سبز

لاغری سریع با مصرف لوبیا سبز-متخصصان تغذیه معتقدند، جایگزین کردن گوشت قرمز با منابع پروتئینی گیاهی راهی مفید برای کاهش وزن  و لاغری سریع است به خصوص با لوبیا سبز زیرا لوبیا سبز به جز پروتئین غنی از کلسیم نیز هست. اگر مقداری گوشت مرغ را با ۲۰۰ گرم لوبیای پخته بخورید بدن شما تا ۲۱۱ میلی گرم کلسیم دریافت خواهد کرد.

● بادام

لاغری سریع با مصرف بادام -در مطالعه ای که توسط محققان آمریکایی انجام شد مشخص شد، کسانی که بادام خام و بونداده می خورند، ۵۰ درصد بیشتر از افرادی که بادام نمی خورند سایز دور کمرشان کوچک خواهد شد. چربی تک رشته ای غیراشباع موجود در بادام آن ها را به منبع بی نظیری برای چربی سوزی تبدیل کرده است. در عین حال بادام غنی از کلسیم و در نتیجه در لاغری سریع مفید است.

 

● کلم

لاغری سریع با مصرف کلم-گرچه مقدار کلسیم کلم قابل توجه است اما روی کاغذ محتوای کلسیم کلم کمتر از سایر سبزی هاست و یک مشت آن ۱۹۷میلی گرم کلسیم دارد ولی تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده، کلسیم کلم ۲ برابر بیشتر از کلسیم اسفناج جذب می شود. جالب است بدانید که اسفناج ۲۵۰ میلی گرم کلسیم دارد بنابراین از کلم خام در سالاد خود غافل نشوید.

 

 

لاغری سریع

لاغری سریع

 

● پرتقال

لاغری سریع با مصرف پرتقال-همه پرتقال را به عنوان منبع ویتامین C می شناسند اما شاید ندانید که از خوردن یک پرتقال درشت ۷۴ میلی گرم کلسیم به بدن شما خواهد رسید.در عین حال پرتقال پتاسیم مورد نیاز بدن شما را نیز تامین خواهد کرد.وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده پتاسیم در تنظیم وزن ،لاغری سریع و تناسب اندام نقش مهمی دارد.

 

● ماهی سالمون

لاغری سریع با مصرف ماهی سالمون-فواید ماهی سالمون بسیار زیاد است. محتوای امگا۳ این ماهی برای تامین سلامت قلب و بهبود خلق و خو بسیار مفید و موثر است. از طرف دیگر این ماهی منبع مناسبی از کلسیم نیز هست.خوردن این ماهی با سبزی هایی به رنگ سبز تیره مقدار قابل ملاحظه ای کلسیم به بدن شما می رساند. نوع کنسرو شده ماهی هم کلسیم بالایی دارد که حدود ۱۸۰میلی گرم است.

 

● لوبیا چیتی

لاغری سریع با مصرف لوبیا چیتی-خوراک لوبیا چیتی با سس گوجه فرنگی کم نمک منبعی غنی از کلسیم است،در نتیجه مصرف آن در لاغری سریع مفید است. جدا از این محتوای فیبر بالای لوبیا چیتی به مدتی طولانی شما را سیر و شکم شما را پر نگه خواهد داشت. یک کاسه کوچک لوبیا (تقریبا ۲۰۰ گرم) ۸۶ میلی گرم کلسیم به بدن شما خواهد رساند.

 

● نخود فرنگی

لاغری سریع با مصرف نخود فرنگی-از خوردن ۲۲۰ گرم نخود فرنگی پخته ۹۴ گرم کلسیم به بدن شما خواهد رسید و جدا از این، مقدار مناسبی از منیزیم نیز دریافت خواهید کرد که این ۲ ماده با هم میزان سوخت و ساز بدن شما را در حد متعادل نگه خواهد داشت.

 

تکنیکهای ساده برای لاغری سریع


-یکی از تکنیکهای ساده برای لاغری سریع نوشیدن آب است.خود را به نوشیدن آب عادت دهید. به جای خوردن تنقلات پرچرب و پرکالری بین وعده های اصلی غذا به سراغ نوشیدن آب بروید. نوشیدن آب نه تنها به سلامتی بدن کمک می کند بلکه برای لاغری دور کمر نیز مؤثر است. پس نوشیدن آب را فراموش نکنید.

 

-از خوردن سوپ های پرچرب خودداری کنید. پس از آماده شدن سوپ آن را در یخچال بگذاردی تا خنک شود در این حالت چربی موجود روی سوپ جمع می شود و شما می توانید چربی آن را با قاشق گرفته و کنار بگذارید.

 

-یکی دیگر از تکنیکهای موثر در لاغری سریع جایگزین کردن سبریجات به جای غذاهای پرچرب است.رژیم سبزیجات و میوه را کم کم شروع کنید! اگر قبلاً سبزیجات و میوه در برنامه غذائی تان چندان جائی نداشته پس بهتر است مصرف آن را در مقادیر کم آغاز کنید.آنها را جایگزین غذاهای پرچرب کنید.

 

-برنامه ورزشی تان را با برنامه ورزشی اعضاء خانواده هماهنگ کنید. شما ورزش کردن را به منظور کاهش وزن تان انجام می دهید در حالی که فرزندانتان این کار را برای تفریح و حفظ سلامتی شان انجام می دهند.



نویسنده : امیررضاآزادگان
خوراکی هایی برای بیست گرفتن در امتحان

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:25
دیدگاه ها:

تغذیه مناسب امتحانات, دانش اموزان

فصل امتحانات همیشه با تغذیه مناسب است که نتیجه ای مطلوب دارد از این رو باید به خوراکی هایی که در این روزها می خورید توجه کنید.
این روزها بسیاری از مدارس برنامه های امتحانی خود را پخش کرده اند و منتظر هستند تا دانش آموزان درس خود را خوانده و برای امتحانات آماده شوند.

در این روزها تغذیه درست در رتبه بعدی درست درس خواندن قرار گرفته است به همین علت باید از بهترین خوراکی هایی که می توانند شما را آماده گرفتن ۲۰ در همه امتحان ها کند استفاده کنید. در ادامه این خوراکی ها را برای شما آماده کرده ایم:

تغذیه مناسب امتحانات, دانش اموزان

** شیر اولین خوراکی است که باید استفاده کنید. وجود میزان زیادی کلسیم در این ماده می تواند به شما کمک کند تا حافظه ای قدرتمند و دقیق داشته باشید. روزانه ۳ لیوان شیر به همه افرادی که قصد درس خواندن دارند توصیه می شود.

** ماهی و میگو در تمامی تحقیقات دارای ارزشی تثبیت شده اند که پس باید همیشه آن ها را مصرف کنید. پزشکان این مواد را به علت امگا ۳ بسیاری که دارند توصیه می کنند همچنین بهتر است این خوراکی ها را هنگام ظهر مصرف کنید.

** جوانه گندم را از خاطر نبرید چرا که میزان زیادی ویتامین E در آن وجود دارد که می تواند به حافظه شما کمک بسیاری کند. همچنین از دیگر مواد معدنی این خوراکی می توانیم به روی، آهن اشاره کنیم. بهتر است جوانه گندم را در کنار سالاد های مختلف استفاده کنید.

تغذیه مناسب امتحانات, دانش اموزان

** در فصل امتحانات باید از تنقلات نیز به اندازه مناسب استفاده کنید. گردو، بادام زمینی و خرما بهترین موادی هستند که می توانید در این روزها از آن بهره ببرید. روی و امگا۳ از جمله مواد اصلی تشکیل دهنده این تنقلات هستند که برای حافظه بسیار موثر می باشند.

** از میان سبزی هایی که باید در روزهای امتحان استفاده کنید می توان به کرفس، اسفناج، برگ تعتا و میوه های مختلف اشاره کرد. این سبزی های اگر به صورت هفته ای مصرف شوند می توانند به شما در داشتن یک دوره امتحانی بسیار عالی کمک کنند.

**

در آخر جگر را از یاد نبرید چرا که میزان زیادی فسفر، ویتامین های A و B اشاره کرد که باید به صورت خوراک و در کنار سبزی های دیگر مصرف شود. همچنین در کنار جگر می توانید از ویتامین C نیزبهره ببرید تا فواید جگر دو برابر شود.

نویسنده : امیررضاآزادگان
چه غذاهایی بعد از ورزش باید خورد

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:21
دیدگاه ها:

 

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

از باشگاه که بیرون می آیید حسابی خسته هستید و دوست دارید یک نوشیدنی خنک یا یک غذای سبک میل کنید. اما همان طور که حتما شنیده اید، پس از ورزش نباید بلافاصله غذاهای چرب و شیرین خورد.

اما ما در اینجا میان وعده هایی به شما معرفی کرده ایم که نه تنها بد نیست پس از ورزش میل کنید، بلکه توصیه هم می کنیم حتما آنها را میل کنید. آنها سرشار از پروتئین و کربو هیدرات هستند که برای ماهیچه ها و تقویت بدن لازمند.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۱-مرغ سرخ شده
مرغ منبع غنی پروتئین و دیگر مواد مغذی همچون نیاسین و ویتامین B مورد نیاز برای سوخت و ساز کربوهیدرات است. برنج قهوه ای نیز مواد مغذی بیشتر از برنج سفید دارد. پس از ورزش و آمدن از باشگاه دوست دارید غذاهای شیرین میل کنید. اما از آنجا که قند برای بدن و سلامت انسان ضرر دارد می توانید از غذاهایی که دوباره گلوکز ماهیچه های شما را تامین می کنند، استفاده کنید. از جمله آنها می توان به مرغ سرخ شده و برنج قهوه ای اشاره کرد. برای طعم بهتر این غذا می توانید از انواع سبزیجات بخارپز کمک بگیرید.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۲-حُمُص با نان پیتا
بسیاری از راهنماهای تغذیه ای تاکید دارند هر چند وقت یکبار گوشت را کنار بگذارید و به جای آن مواد مغذیِ جایگزین مصرف کنید. حُمُص یکی از بهترین جایگزین های گوشت است. این غذا از نخود، روغن کنجد و ارده تهیه می شود و سرشار از مواد مغذی، پروتئین و کربوهیدرات است. برای کامل کردن ویتامین های این غذا، آن را با نان پیتا که از گندم تهیه می شود میل کنید.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۳-نان بیگل با کره بادام زمینی
نان بیگل در واقع نان‌ حلقه‌اى شکل‌ و سفت است‌ که‌ خمیر آن‌ را پیش‌ از طبخ‌ آب‌پز کرده‌اند. نان بیگل گندمی کالری بالا و کربوهیدرات زیاد دارد. خوردن نان گندم با کره بادام زمینی همه مواد معدنی موردنیاز بدن همچون پتاسیم و الکترولیت لازم برای انقباض های ماهیچه ها را در خود دارد.

نباید پس از ورزش روغن و چربی مصرف کرد این ماده باعث کندی جذب دیگر مواد مغذی می شود. اما توصیه می شود از روغن های اشباع نشده  همچون روغنی که در کره بادام زمینی یافت می شود، استفاده کنید تا تستوسترون، هورمونی که جذب پروتئین لازم است، در بدن باقی بماند.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۴-میوه خشک و آجیل
برای مواقعی که پس از باشگاه دوست دارید خوراکی میل کنید، می توانید کیف خود را با میوه های خشک و آجیل پر کنید. مصرف میوه های خشک پس از باشگاه پروتئین لازم را به بدن شما می رساند. در ضمن باعث سیر شدن موقت هم می شوند. این میوه ها کربوهیدرات ساده در خود دارند و راحت هضم می شوند و گلیکوژن لازم برای ماهیچه ها را تامین می کنند.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۵-تن ماهی و کراکر گندمی
کراکر به بیسکوئیت بی شکر گفته می شود. کراکرهای گندمی یکی از بهترین میان وعده هایی است که می توان پس از یک ورزش سخت و خسته کننده میل کرد. تن ماهی نیز چربی کمی دارد و مملو از پروتئین و امگا سه است که برای بدن مفید هستد. مقداری از تن ماهی را روی کراکر بگذارید و بدون استفاده از سس مایونز، با چکاندن چند قطره لیموترش، این اسنک ساده و خوشمزه را میل کنید. اگر خیلی دوست دارید سس بزنید خردل و روغن زیتون به آن اضافه کنید.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۶-سالمون، پوره سیب زمینی و سالاد
همچون تن ماهی، سالمون نیز منبع پروتئین و امگا سه است. در کنار سالمون، پوره سیب زمینی که سرشار از نشاسته است، میل کنید. اگر دوست دارید طعمی متفاوت را امتحان کنید، به جای سیب زمینی سفید از سیب زمینی شیرین استفاده کنید که سرشار از ویتامین و پروتئین است. برای لذت بردن از میان وعده خود، ظرفی پر از سالاد با سبزیجات تاره هم در کنار بشقاب غذای خود بگذارید.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۷-کورن فلکس و شیر
کورن فلکس در واقع غلات ورقه شده است که با شیر طعم عالی دارد. خوردن یک کاسه کورن فلکس با شیر پس از ورزش یک وعده سیر کننده و مقوی است. برگه های غلات در این میان وعده سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و دیگر ویتامین های لازم برای بدن است.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۸-املت سفیده تخم مرغ و اسفناج
تخم مرغ سرشار از پروتئین است. پروتئین موجود در تخم مرغ بسیار کامل است و به همین دلیل این خوراکی کوچک یک منبع غذایی کامل به شمار می رود. برای رشد بدن باید تخم مرغ مصرف کرد. اگر کارتون پاپای را دیده باشید، می بینید که با یک قوطی اسفناج چه انرژی ای پیدا می کند. اسفناج سرشار از مواد مغذی، آهن و نوعی از استروئید است که باعث افزایش رشد ماهیچه های بدن می شود. برای تهیه این املت باید سفیده تخم مرغ را با شیر و اسفناج مخلوط کنید و درون تابه سرخ کنید.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۹-اسموتی میوه ها
نوشیدنی ها بسیار سریع تر از غذا هضم می شوند و راحت تر هم خورده می شوند. در ضمن بهتر و سریع تر هم جذب بدن می شوند. برای اینکه یک نوشیدنی کامل و مقوی داشته باشید بهتر است سراغ درست کردن اسموتی میوه ها بروید. برای تهیه این اسموتی، میوه هایی همچون انبه، موز و خربزه که سرشار از پتاسیم هستند را به همراه ماست یا شیر سویا مخلوط کنید. این اسموتی برای ماهیچه ها بسیار مقوی است.

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

۱۰-شیرشکلات

شاید برایتان عجیب باشد که پس از سوزاندن کالری از باشگاه بیرون بیاییم و شیر شکلات بخوریم. جای تعجب هم دارد. اما منظور ما شیر شکلات معمولی نیست. شیر شکلاتی که چربی کم و پروتئین بالا باید مصرف کنید. شیر شکلاتی که ۴۸ گرم کربوهیدرات و ۲۰ گرم پروتئین دارد بهترین گزینه برای نوشیدن است.

نویسنده : امیررضاآزادگان
تنوع غذایی و تغذیه کامل

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:18
دیدگاه ها:

رژیم غذایی - محققین بر این باورند كه برای آن كه بیمار نشویم و سالم باشیم و اگر كسالتی داریم برطرف شود و مجبور به خوردن دارو نباشیم باید تنوع غذایی مناسب با فیزیولوژیك بدن داشته باشیم از همه خوراكی ها و از انواع و اقسام آنها، از ریشه و ساقه و برگ تمام گیاه ها - از كله و پاچه و مغز و بنا گوش و چربی و استخوان و دل و قلوه و مغز استخوان حیوان و از شیر و تخم مرغ و سایر محصولات آنها استفاده كنیم.

خوردن هر یك فوایدی دارد و شما باید از آنها استفاده كنید، به همه آنها ناخنك بزنید ولی باید مواظب باشید كه در خوردن هیچ چیز نباید افراط كرد همه چیز سم است و همه چیز مفید است، همه چیز دواست و همه چیز غذاست، این اندیشه ای نادرست است هر چه بخواهید بخورید ولی آنقدر بخورید كه دوا باشد نه سم وقتی غذایی را به مقدار كم بخورید فواید آن عاید شما می شود ولی وقتی زیادتر از مقدار خوراكش بخورید، نه تنها سم می شود و تاثیر سوء دارد، بلكه تمام منافع خود را از دست می دهد. شما می توانید به بیست تا سی خوراكی ناخنك بزنید و سیر شوید ممكن است مجموع موادی كه به این ترتیب می خورید از نیم كیلو تجاوز ننماید. این گونه غذا خوردن اگر زیاد هم شود اثر سوء ندارد ولی اگر نیم كیلو گندم بریان بخورید مسلما زیان آور است.

لازم است در برنامه های غذایی خود همیشه تنوع ایجاد كنید، یعنی همیشه یك نوع غذا نخورید. هر كدام از مواد اولیه غذایی دارای ویژگی مخصوص به خود هستند و چه بسا بشر به انواع و اقسام مواد غذایی نیاز دارد. بنابراین باید غذای انسان و عناصر تشكیل دهنده آن متنوع باشد.

دایم نوع سبزی كه در غذاها مصرف می كنید را تغییر دهید. یعنی اگر امروز قورمه سبزی پختید، فردا خورشت اسفناج را مصرف كنید. به هنگام غذا خوردن اگر ممكن است مقداری «پیاز خام» بخورید.

البته به شرط آن كه به نحوی بوی پیاز دهانتان را زایل كنید. پیاز خام ضمن داشتن مواد غذایی و ویتامین های بسیار، دارای مقدار زیادی فیبر هم هست و به هضم غذا های خورده شده كمك فراوانی می كند. اگر می توانید سعی كنید غذاهای خود را با روغن زیتون تهیه كنید.

البته بعضی ها بوی روغن زیتون را دوست ندارند ولی روغن زیتون بی بو هم در بازار یافت می شود و بهتر است اگر قرار است چیزی را سرخ كنید، اقلا در روغن زیتون سرخ كنید. این روغن خود، به سلامتی بدن شما كمك فراوان خواهد كرد و بهترین عامل برای كم كردن كلسترول خون است. سازمان بهداشت جهانی متوجه شده است در كشورهایی مثل غرب تركیه، یونان، ایتالیا، جنوب فرانسه و اسپانیا كه غذاهای خود را بیشتر با روغن زیتون تهیه می كنند، سكته قلبی خیلی كمتر و نادرتر از كشورهای دیگر است، سعی كنید به هنگام طبخ غذا، از ریختن نمك در آن پرهیز كنید.

چون مصرف نمك، اولا باعث می شود كه غذا دیرتر بپزد و در نتیجه به حرارت زیادتر و مدت بیشتری برای پخته شدن آن نیاز هست كه این خود فاسد كننده غذا است و در ثانی نمك خود یك عنصر مضر بوده و یكی از عوامل افزایش فشار خون در افراد به شمار می رود. از ریختن ادویه های تند و تیز در غذاها خودداری كنید. بعضی از ادویه ها روی سایر مواد غذایی اثر نامطلوب دارد و خوردن آنها نیز برای افراد مبتلا به ورم معده، زخم معده، زخم اثنی عشری، ورم روده یا كولیت مضر می باشد و اثرات بدی در بدن آنها ایجاد خواهد كرد.

باید توجه كرد بدن انسان و حیوان قوه خلاقه ندارند. باید این مصالح را از مواد خوراكی بگیرند و تمام این مصالح در یك ماده خوراكی معین جمع نشده است. مثلا می گویند شیر خوراك كامل است، كامل است نه برای همیشه و نه برای همه كس.

اگر مادری غذاهای گوناگون بخورد شیرش تا اندازه ای برای كودك كامل است ولی تنها شیر برای بچه كافی نیست یك بچه بزرگ نمی تواند فقط به شیر مادر اكتفا نماید، مواد و مصالح دیگر لازم است كه باید از خارج بگیرد. یك رژیم غذایی بد، می تواند بیش از هر چیز به بدن شما صدمه بزند و هیچ چیز در زندگی به اندازه یك غذای بد این چنین به بدن خسارت وارد نمی آورد. در تنوع غذایی باید توجه داشت آنچه مورد نیاز و متناسب بافت بدن است، انتخاب شود.

انجمن سرطان امریكا و انستیتوی ملی سرطان می گوید كه به طور مسلم بیش از ۳۳ تا ۳۵ درصد از سرطان ها از مصرف غذای بد ایجاد می شود و این دو انجمن متفق القول عقیده دارند كه غذای بد به غذایی گفته می شود كه دارای چربی زیاد و فیبر كم می باشد. مسوولان بلندپایه انجمن قلب امریكا نیز عقیده دارند كه رژیم غذایی بد، می تواند بزرگترین عامل ایجاد بیماری های قلبی باشد و اعتقاد دارند كه حداقل ۳۰ میلیون نفر از ۶۰ میلیون نفری كه در امریكا به بیماری های قلبی دچارند به این بیماری ها دچار نشده اند مگر در اثر استفاده از غذاهای بد و مضر و غیر بهداشتی و هرچه در كشورهای گوناگون مردم غذاهای بدتری استفاده كنند خطر ابتلای آنها به بیماری های قلبی زیادتر می شود. به هر حال در نظر گرفتن نكات فوق سبب می شود كه شما برای زیاد تر زندگی كردن، كمتر بیمار شدن و شادمانه زیستن دقت بیشتری نمایید.

باید توجه كنید همه قسمت های بدن به چیزی از ویتامین ها و پروتئین ها یا مواد معدنی نیاز دارند كه اگر به آن نرسید ضعیف می شود و پیر می گردد و كم كم از بین می رود. پس باید برای حفظ سلامتی خود همه چیز بخورید و غذاها و مواد خوراكی متنوع میل نمایید تا نیاز همه قسمت های بدن تامین شود و در خوردن هیچ غذا یا دارویی افراط ننمایید.

نویسنده : امیررضاآزادگان
10 تفاله غذایی که بهتر است آنها را دور نریزید

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:7
دیدگاه ها:

ته مانده ها و تفاله های بعضی از غذاها و میوه هایی که دور می ریزید در واقع مفیدتر از خود میوه ها هستند و باید آنها را هم بخورید.

اگر شما هم به هنگام برش، خرد کرد و پوست کردن میوه ها تفاله زیادی جمع می کنید، باید دوباره به این کارتان فکر کنید.

بعضی از متراکم ترین و متنوع ترین مواد غذایی در بخش هایی از میوه ها و سبزیجات یافت می شوند که ما اغلب آنها را به عنوان تفاله دور می ریزیم. این میوه ها و سبزیجات در طول رشد در مقابل عناصر مختلفی قرار می گیرند و این باعث می شوند که مواد غذایی سودمند و منحصر بفردی در آنها جمع شود.

در اینجا به 10 تفاله ای اشاره می کنیم که باید در وعده های شما وجود داشته باشند.

 

خواص پوست میوه, ضدسرطان

1. برگ های هویج: بیشتر از خود هویج، برگ هایش پر از کلروفیل هستند. این ماده به گیاه رنگدانه سبز می دهد. کلروفیل منبعی غنی از منیزیم است و فشار خون را تنظیم می کند و به قوی شدن استخوان ها و عضلات کمک می کند. پتاسیم زیادی در آن وجود دارد که فشار خون را کم می کند و سوخت و ساز بدن را بهبود می دهد. همچنین از پوکی استخوان پیشگیری می کند. حتی یک تحقیق ثابت کرده است که افرادی که در خطر بیماری قلبی هستند افرادی هستند که پتاسیم بسیار کمی دریافت می کنند. برگ هویج منبعی غنی از ویتامین کا هم هست که در خود هویج وجود ندارد و برای سلامت استخوان بسیار مهم است.

نحوه استفاده: از آنجائیکه تراکم بالای پتاسیم در برگ های هویج باعث تلخ شدن آن شده است، بهتر است آن را خوب خرد کنید و با چیزهای خوشمزه دیگر مخلوط کنید. مثلاً در سالاد بریزید یا برای تزئین خوراکی های دیگر یا سوپ بکار ببرید.

خواص پوست میوه, ضدسرطان

2. پوست سیب زمینی: سیب زمینی بخاطر افزایش وزنی که ایجاد می کند، زیاد خوش نام نیست. ولی پوست آن پر از مواد غذایی از جمله پتاسیم، ویتامین ث، آهن، مس و فیبر است. پوست تنها یک سیب زمینی حاوی 18 درصد فیبر لازم برای شماست. فیبر زیاد موجب تنظیم گوارش و کاهش ریسک ابتلا به بیماری قلبی و دیابت می شود. فیبر باعث می شود که بعد از وعده غذایی به مدت طولانی تری احساس پر بودن کنید. به همین علت است که خانم هایی که فیبر روزانه خود را از 12 گرم به 24 گرم افزایش می دهند، 90 کالری کمتر در روز دریافت می کنند.

نحوه استفاده: سیب زمینی با پوست را با کمی روغن زیتون و نمک و فلفل برشته کنید. حتی می توانید به آنها گیاهان معطر و ادویه بیفزایید.

خواص پوست میوه, ضدسرطان

3. برگ رازیانه: برگ های رازیانه پر از ویتامین ث هستند. ویتامین ث برای ساختن کلاژن در استخوان ها، غضروف ها، عضلات و رگ های خونی لازم است و به جذب آهن کمک می کند. همچنین منبعی غنی از پتاسیم هستند که باعث می شوند سدیم از دستگاه های بدنمان خارج شود.

نحوه استفاده: این برگ ها که مزه شوید می دهند را می توانید ریز ریز کنید و داخل سالاد بریزید یا برای تزئین ماهی بکار ببرید.

خواص پوست میوه, ضدسرطان

4. پوست سیب: پوست سیب قرمز یا سبز سرشار از فیبر محلول و کوئرسیتین است که میزان کلسترول را کاهش می دهد. کوئرسیتین خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارد. ولی از آنجائیکه بقایای آفت کش ها در پوست میوه جمع شده اند، سعی کنید سیب ارگانیک بخرید.

نحوه استفاده: پوست سیب را داخل مخلوط کن بریزید و با آبمیوه ها دیگر مخلوط کنید. یا آن را ریز ریز کنید و با سوپ صبحانه میل کنید. گرمای سوپ پوست میوه را شل می کند و به آن طعم متفاوتی می دهد. اگر از آبمیوه خوشتان می آید، پوست سیب را با هویج و زنجبیل مخلوط کنید و آبش را بگیرید و بنوشید.

خواص پوست میوه, ضدسرطان

5. ساقه های چغندر: پژوهشی از مؤسسه فناوری غذایی آلمان نشان می دهد که ساقه های چغندر  سرشار از آمینواسید گلوتامین هستند و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کنند و توانایی بدن را برای بهبودی پس از جراحت افزایش می دهند. همچنین منبعی غنی از فیبر هستند. همچنین هر رنگ آن نشانه آرایه متفاوتی از مواد غذایی گیاهی است و نوع خاصی از مزایای سلامتی را دارد.

نحوه استفاده: خوب آن را خرد کنید و با برگ های چغندر تفت دهید. زمان پخت ساقه ها طولانی تر است، پس قبل از اضافه کردن برگ ها به ماهیتابه، آنها را حرارت دهید.

خواص پوست میوه, ضدسرطان

6. پوست پرتقال: آلبدو، چیز سفیدی است که دور پرتقال را گرفته است و مواد غذایی این میوه در قسمت سفیدش انباشته شده است. این قسمت سفید چهار برابر بیشتر از داخلش فیبر دارد. ماده د-لیمونین که بخش اصلی پوست پرتقال است، خطر سرطان سلول های فلسی شکل که نوع کشنده ای از سرطان پوست است را کاهش می دهد. به علاوه، پوست پرتقال پر از تانجرتین و نوبیلتین است که این دو ماده فلاوونویدهایی هستند که خواص ضدسرطانی، ضددیابتی و ضدالتهابی دارند. این مواد آنتی اکسیدان هایی هستند که سطح کلسترول را بیش از داروهای تجویزی پایین می آورند.

نحوه استفاده: پوست پرتقال را رنده کنید و ریز ریز کنید. این پوست ها به هر چیزی از لوبیا سبز گرفته تا مرغ، طعمی عالی می دهد. حتی برای دسر، پوست پرتقال ها را دوبار در آب بجوشانید و آبش را دور بریزید. بدین ترتیب تلخی آن گرفته می شود. یک ساعت آنها را داخل شربت بخوابانید و بعد در شکلات سیاه آب شده فرو ببرید و دربیاورید.

خواص پوست میوه, ضدسرطان

7. برگ های کرفس: این برگ ها پنج برابر بیشتر از ساقه ها منیزیم و کلسیم دارند. منیزیم برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن از جمله متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین لازم است. کلسیم که به بهبود سلامتی استخوان معروف است به انقباض و انبساط عضلات و رگ های خونی هم کمک می کند و هورمون های لازم برای کارکردهای بیولوژیکی اولیه را ترشح می کند و سرعت انتقال پیام به مغز را تسریع می کند. از همه اینها گذشته، برگ های کرفس سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات ضدالتهابی از جمله ویتامین ث و فنول ها هستند.

نحوه استفاده: برگ ها را خرد کرده و داخل سالاد بریزید. داخل نیمرو و سالادهای دریایی هم خوشمزه می شود. می توان آن را در سوپ هم ریخت. قابلمه را پر آب کنید و برگ کرفس و تفاله های سبزیجات دیگر را هم داخلش بریزید و بگذارید بپزد.


8. سفیدی هندوانه: لایه سفید داخل هندوانه مقدار فراوانی سیترولین دارد. سیترولین آمینو اسیدی است که در بدن، به آرجینین تبدیل می شود. آرجینین آمینو اسیدی است که برای قلب، دستگاه گردش خون و دستگاه ایمنی بدن بسیار مهم است. ثابت شده است که این آمینو اسید برای گشاد کردن رگ های خونی و بهبود گردش خون هم مفید است و عملکرد ورزشکاران را بهبود می دهد. همچنین خواص آنتی اکسیدانی دارد که از بدن در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

نحوه استفاده: سفیدی های هندوانه را بدون پوست و با مغزش هندوانه و آبلیمو در مخلوط کن بریزید و آبمیوه غیر رقیقی درست کنید.


9. برگ های بروکلی: شاید بعضی جاها بروکلی را بدون برگ هایش بفروشند. ولی سعی کنید بروکلی با برگ بخرید. 30 گرم برگ بروکلی 90 درصد از ویتامین آ روزانه شما را تأمین می کند. ویتامین آ برای حفظ کارکرد ایمنی بدن، بینایی و ارتباط سلولی حیاتی است. برگ های بروکلی سرشار از ویتامین ث هستند که دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کنند.

نحوه استفاده: این برگ ها هم مانند اسفناج هستند. می توانید آنها را بخارپز کنید، تفت دهید یا کبابی کنید. برگ های ریزتر و جوانتر را برای سالاد استفاده کنید.


10. پوست پیاز: پوست های قهوه ای و کاغذ مانند پیاز و لایه های بیرونی سفت آن، منبعی سرشار از ترکیبات فنولی فیبر نامحلول از جمله کوئرسیتین و فلاوونوئیدهای دیگر هستند. فیبر موجود در پوست پیاز، ریسک بیماری های قلبی عروقی، مشکلات گوارشی روده ای، سرطان روده بزرگ، دیابت نوع دوم و اضافه وزن را کاهش می دهد. ترکیبات فنولی به پیشگیری از بیماری های شریانی کمک می کنند و دارای خواص ضدسرطانی هستند.

نحوه استفاده: برای بدست آوردن ترکیبات خوب از پوست پیاز (که اصولاً خوردنی نیست)، آنها را در سوپ ها و خورش ها بریزید تا طعم آنها دربیاید و بعد دربیاورید. بعد از غذا خوردن یادتان نرود مسواک بزنید.

نویسنده : امیررضاآزادگان
چند دلیل خوب برای خوردن لوبیا سبز

دسته: ,,
ساعت ارسال:1:6
دیدگاه ها:

فواید لوبیا سبز, استحکام استخوان‌

شما انواع مختلف لوبیاها را می‌شناسید و میل کرده‌اید. لوبیا سبز یکی از انواع تر و تازه، خوشمزه و البته مفید لوبیاها می‌باشد.
در کل، لوبیا سرشار از ویتامین‌های A، B و مواد معدنی آهن، فسفر، کلسیم و پتاسیم است. در این بین لوبیا سبز کم کالری، بر خلاف لوبیا خشک حاوی ویتامین C و بسیار مغذی است. در این مقاله به گوشه‌ای از خواص لوبیا سبز اشاره کرده و چند دلیل خوب می‌آوریم تا بیشتر به مصرف این ماده‌ی غذایی خوشمزه تشویق شوید. مثل همیشه با ما همراه باشید.

لوبیا سبز علائم یائسگی را کاهش می‌دهد
یائسگی، دوره‌ای از زندگی زنان است که با علائم مختلفی همراه است. نتایج یک پژوهش بالینی نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه میزان زیادی منگنز مصرف می‌کنند کمتر در معرض دل درد قرار می‌گیرند و خلق و خوی‌شان بهتر است. لوبیا سبز منبع فوق‌العاده‌ی منگنز بوده و برای زنان یائسه بسیار مفید است. توصیه می‌کنیم در تهیه‌ی غذاهایتان از این ماده‌ی غذایی استفاده کنید.

لوبیا سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
لوبیا سبز به طور سخاوتمندانه‌ای حاوی رنگدانه‌ی آنتی اکسیدانی به نام فلاوونوئیدها است. فلاوونوئیدها برای بدن ما بسیار مفیدند. نتایج پژوهش‌هایی که در دانشگاه Deakin استرالیا انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات فلاوونوئیدی رشد سلول‌های سرطانی سینه و روده ها را کاهش می‌دهد. یعنی زنده باد لوبیا سبز!

لوبیا سبز دوست مفصل‌های شما
افزایش یک فنجان لوبیا سبز به سالادهای مورد علاقه‌تان باعث می‌شود که میزان پتاسیم دریافتی‌تان به میزان 19 درصد افزایش پیدا کند. واقعیت این است که بین آرتروز دست‌ها و زانوها و میزان کم پتاسیم خون ارتباط زیادی وجود دارد.

ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد. یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود 19 درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود اگر بدنتان با کمبود پتاسیم مواجه باشد بیشتر در معرض درد مفاصل قرار می‌گیرید. اگر به سلامت مفاصل‌تان علاقمند هستید حتماً لوبیا سبز را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. از این گذشته باید بدانید که پتاسیم نقش موثری در انعقاد خون ایفا می‌کند.

فواید لوبیا سبز, استحکام استخوان‌

لوبیا سبز حاوی فیبرهایی است که قلبتان را نجات می‌دهد
فیبرهای حلّال موجود در لوبیا سبز باعث می‌شود که میزان کلسترول بد خون (LDL) کاهش یابد. علاوه بر این، متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند که این فیبرها باعث کاهش التهاب و فشار خون می‌شوند. برای همین قلب را در سلامت نگه می‌دارند. یک فنجان لوبیا سبز 12 درصد نیاز روزانه‌ی ما به فیبرهای غذایی را تأمین می‌کند. باید بگوییم که باقالی 19 درصد نیاز روزانه به فیبرها را تأمین می‌کند.

لوبیا سبز استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد
نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که لوبیا سبز حاوی سیلیسیوم است که تراکم استخوانی زنان (غیر یائسه) و مردها را افزایش می‌دهد. در واقع لوبیا سبز استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد. نتایج پژوهشی که در موسسه‌ی Rayne Institute انگلستان انجام شد نشان می‌دهد که بدن سیلیسیوم موجود در لوبیا سبز را بهتر از سیلیسیوم موجود در مواد غذایی دیگر جذب می‌کند. در نتیجه این ماده در خدمت نیازهای بدن قرار می‌گیرد به ویژه این که استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد.

لوبیا سبز میزان جذب آهن را بالا می‌برد
ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد. یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود 19 درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود. زمانی که ویتامین c بدنتان بالا رود آهنی که مصرف می‌کنید بهتر جذب بدنتان می‌شود. به این ترتیب خطر کمبود آهن و کم خونی از شما دور می‌شود.

صفحه قبل صفحه بعد

درباره وب


رسانه .::kingmusic20::. روزانه با جديدترين موزیک و موزیک ويديوهاي ايراني و خارجي بروزرساني مي شود.همواره نظرات خود را را پيرامون سايت با ما در ميان بگذاريد. باسایت ما بروزباشید.